Studentliv

Jo. Bloggen ska ju  handla om studentliv var det tänkt. Så jag slänger iväg ett inlägg om det. Om hur fattig jag känner mig just nu. Jag har 300kr kvar att leva på denna månaden. Thank god så är alla julklappar inhandlade. Och jag har lagt undan 500kr att tanka bilen för så att jag ska kunna ta mig hem till Skåne. Dessutom tankar P den ikväll, eftersom han har lånat den en del senaste tiden. Nå.. 300kr är inte mycket. Det bränner man lätt i mataffären. Eller på en tröja. Eller på ett underklädesset. Eller på en utekväll. Själv har jag inte varit ute sen Patrik och jag hade party här. Och det är ett bra tag sedan. Jag skulle nästan vilja säga att det är en månad sen.. Oj. I alla fall så kommer mina sista trehundra kronor att spenderas på en utekväll med mina tjejer på lördag. Det enda som ska betalas är egentligen att komma in på stället och sen ta sig hem (hej taxi, om jag inte lyckas få min kära pojkvän att hämta mig..). Vin finns redan hemma. Tre flaskor t o m, men jag klarar mig på en. Suck. Hur kan pengar försvinna så fort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0