12:26 Weeeeekend!

"Så, vad gjorde då Sofie i helgen?", tror jag ni alla funderar på. Självfallet ska jag stilla er nyfikenhet.

En riktigt god jul, från oss alla (P, Niklas, Pernilla, Carro, Jenny & Jag) till er alla (alla andra).
Anledningen till "handen-för-munnen-posen": När jag har dricka i munnen och håller på att börja skratta så händer det liiiite för ofta att all dricka sprutas ut över en kvadratmeter stor yta ungefär. Ett sådant skrattanfall var påväg. Då är det bra med händer.

I fredags roadtrippade jag, P och Robban upp till Uppsala. Tog en sväng på Gränby Köpcentrum och käkade italiensk lunch. Sen försvann vi hem till Ps syster Pernilla för bartömning. Folk började trilla in och vi hade så mycket sprit att vi inte lyckades dricka upp allt. Träffade en tjej från Åhus, vilket var ett märkligt sammanträffande, så vi försökte komma på gemensamma Skåne-vänner resten av kvällen. Drog på Värmlands nation framåt natten och det var riktigt nice. Otroligt bra priser. P: "Vet du vad min öl kostade?!" S: "Vet du vad min drink kostade då?!". Ungefär så förflöt kvällen. Som sedan avslutades lite fint på Max, där jag bara åt två pommes eftersom min hamburgare snabbt slank ner i min sambos mage...

I lördags hade vi lite folk över, efter många om och men. Först var det ingen som kunde komma, sen började folk ploppa upp ändå. Jag övervägde länge om jag skulle gå ut, och slutligen blev det Frimis trots allt. Ingen höjdare, lite slös med pengar. Sånt gillas inte. Men där fanns i alla fall grattis glögg, pepparkakor och lussekatter som jag och "den-andra-Sofie" högg in på direkt. Gratis? Ja, tack!

Igår var det fotboll här för hela slanten, sen tittade vi på Solstorm. Sjukt lugn dag, minus att jag fick rusa upp på stan för att försöka finna en julklapp till min brorson som var slut i hela Kristianstad. Dessvärre var den slutsåld i hela Örebro också.. Så det var bara hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0