21:23 Köld

Termometern visar 16 minus. Imorse 17 minus. Mitt på dagen ca 12-13 minus. Det är kallt här idag. Så kallt att bilen vägrade starta imorse och vi fick för första gången ta till motovärmaren. Så kallt att vi numer inte vågar stanna bilen allt för långa stunder, med rädsla för att inte få igång den. Så kallt att vi plockar på oss alla vinterkläder vi har för att gå till affären. Va fan, jag är från Skåne, jag är inte van vid sådan här kyla! Eller jo, vi hade det ju faktiskt för ett par dagar sedan i Skåne också, men ändån. P säger att nyår brukar vara kallt här uppe. Och jag som aldrig firat nyår här hoppar av lycka om nyår blir vitt!

Imorn beger vi oss till Karlskoga. Håll alla tummar för att bilen startar!

Åh, just det. Igår när vi åkte från Skåne till Örebro fick jag plötsligt en himla feber och en tjock hals. Tack för den. Det har inte visat sig under hela julhelgen, men lagom till nyår dock. Låg däckad hela kvällen igår, fylld med panodil. Och idag har det varit lite bättre. Håll tummarna för att det bättrar sig till morgondagen!

Dvs. - håll alla era tummar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0