11:46 Sunny Saturday

Man får ta mycket skit på jobbet när man är svensk och skånsk. För ett par dagar sen trillade det in en herre, som jag hade haft en vecka tidigare, och sa "Tur att det är en dansk idag, det har varit svenskar varenda jäkla gång jag varit här". Lite jobbigt att säga "Vi sågs för en vecka sen, jag är svensk, bara så du vet". Och sen en killerblick. Skånska då - igår hade jag två patienter som, när jag sa att jag var svensk, kommenterade med "Ja, bara du inte är skånsk så ska det nog gå fint". Nåväl, jag gillar mitt jobb och arbetskamrater och allt, så det är kul ändå. Och ibland spelar man bara med, som när de sa att "bara du inte är skånsk", så svarade jag "nej, det är lugnt, det är jag inte" och fick svaret "tur, för de där skåningarna förstår man ju inte alls". Jag skrattade, log och höll med. Ibland är det lättast så.

Nu är jag i alla fall hemma i Skåne under helgen och lever livet. Såg Mammut igår, Lukas Moodyssons nya film. Riktigt bra faktiskt. Ikväll blir det grillning med syskonen, sen in till stan och möta upp Linkan, min äldsta och bästa bästis. Vi ska se nya HP-filmen (Harry Potter..). Ska bli kul. Och så ska vi fira Linkans födelsedag lite, hon har fyllt 22. Den ultiamata åldern!

Och nu väntar två arbetsdagar till, sen har jag lite semester över veckoslutet, för jag ska på PIP! Två nya skor är inhandlade och jag längtar lite sönder mig nu. Jag har bokat min kära sambo under förmiddagen på onsdagen, för att vi ska kunna mysa sönder oss, innan vi fester sönder oss (sönder är mitt nya ord, märks det?). Och så ska jag parta med Löfgren igen, och det blir aldrig fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0