21:19 Kph - the real story

För ca två-tre veckor sen flyttade jag till Köpenhamn, lite halvt (det mesta av mina saker finns kvar i lägenheten i Örebro). Bor numer tillsammans med Stina och Tove, som tidigare var mina klasskompisar, men som nu är mina arbetskamrater på Auri.

Lägenheten
Vi bor i en 4:a relativt centralt, i en kanondel av Köpenhamn. Första titten på lägenheten fick mig att bli lite chockad, för då var den inte helnice. Men Tove såg möjligheterna. Och tur var det, för nu när den är lite renoverad, bl a har vi målat och spacklat i princip allt, så är den helt fantastisk. Enda minuset är att badrummet luktar lite konstigt ibland.. Vi tror det ligger en katt begraven. Bokstavligt talat.

Köpenhamn
Än så länge har vi mest hängt i vår del, eller det har i alla fall jag. Förutom att det blir lite svängar till olika ställen i jobbet. Men i vår del är allt ganska fantastiskt. Vi har Paradis, en glasskedja, relativt nära, och de har världens godaste glass. Sen hittade jag en Second Hand också, vilket jag inte brukar gilla, men de har Louboutin-skor, Marc Jacobs-väskor, Chanel-väskor etc. Så där kommer jag att hänga så fort jag fått min första lön.

Jobbet
Det går kanonfint hitills. Säkert blir det ett och annat misstag, och även missförstånd då inte danskan är den bästa än. Men en 90-årig dam sa att jag pratade väldigt bra danska för att bara ha bott här i två veckor. Behöver jag nämna att hon hör väldigt, väldigt dåligt?.. Danskakurser ska vi börja med, privata sådana. Spännande!

Så mycket mer att säga om livet här finns inte riktigt nu. Jag har bråkat lite med Skatteverket i Sverige, då de tycker att jag ska anmäla flytt, men enligt deras papper ska det inte göras om man har "dubbel bosättning" och inte har planer på att bo i det andra landet i mindre än ett år. Nåväl. Nu blir det lite surfande för vi fick internet häromdagen och gud vad vi är lyckliga! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0