20:15 Sommartid



Hängde med grabbarna grus ut igår. Det blev Stället på hörnet vid torget. Eller något sånt. Kort och gott: Stället. Bäst igår var att Tim glömde sitt leg hemma. Och sitt kort. Och sin mobil. I alla fall.. vi trodde inte att det skulle gå att komma in. Men så står vi i kö. Robban kollar med vakten om det funkar att Tim kommer in, eftersom han inte har leg. "Nej" kommer det från vakten, eftersom han måste se leg. Sen ser han att det är Tim, som för övrigt aldrig har varit på Stället. "Men, DIG känner jag igen! Klart du får komma in, du brukar ju vara här, eller hur?". Tim ser ut som ett frågetecken. Jag står bredvid och nickar febrilt. Tillslut får han ut ett "Jaa". Och in kom vi. Sjukt. Julia och Susanna slöt upp, och inne på Stället träffade jag Johannes och Per som jag inte sett på evigheter. Det var en skön kväll, som slutade med en sen efterfest. Trevligt värre. Hade samma outfit som i onsdags. Jävligt skön så. Jag och Julia matchade i randiga tröjor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0