13:50 Work Out

Alltså. Jag har aldrig tränat särskilt frekvent. Jag provade massa olika sorters sporter när jag var liten, så som simning och ridning. Det enda jag verkligen fastnade för var ridningen, men jag slutade i högstadie/gymnasie-åldern för att kompisar och skola tog för mycket tid. Nu på universitetet har jag provat på att träna aerobic och jympa etc, men första året hade jag för vana att känna mig lite "förkyld" så fort det vankades nytt träningspass, och jag visste ju såklart att "man inte ska träna om man är förkyld". Så det rann ut i sanden rätt fort.

Men nu är jag på banan igen! Jag ska träna minst två gånger i veckan, utan påhittade förkylningar. Förra veckan gick fint. Jag gick direkt på det denna veckan och gick på ett medelpass på lunchen. Perfekt. Jag var sjukt seg imorse och hade tusen tankar som snurrade och jag ville verkligen skippa passet. Försökte känna efter om jag hade några känningar av förkylning. Tillslut slutade jag tänka och tvingade iväg mig själv till gymet. Och det känns så himla mycket bättre efteråt! Tränar onsdag också, innan vi försvinner till Skåne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0