23:14 Skåne

Okej. Jag har bott i Örebro i tre år. Igår hade vi nån form av fotbollskväll här hemma, innan jag stöp i säng när de andra drog ut. I vilket fall som helst så var det en kille här igår som inte förstod ett ord skånska. Sa jag fyra trodde han jag menade tre, sa jag att jag hette Sofie hörde han Johanna osv. Men hur svårt ska det vara, gott folk? Skånska är inte ett annat språk, det är en dialekt. Örebroare och skåningar talar fortfarande samma språk - surprise, surpriseJag funderar lite på om personer som har problem med skånska är IQ-befriade eller hur det hör samman. Ska fundera ytterligare på det där, men tills vidare tror jag på IQ-teorin.

Imorn kväll kommer Johan, Maria, Thed och eventuellt Tove hit. Blir lite käk och sen eventuell utgång. Trevligt värre!:)

Hade för övrigt första gruppsamtalet idag och hamnade i grupp 4 som var en helt fantastiskt bra grupp. Vi hade kul tillsammans. Sen försvann jag och Minnie och köpte It's Så-biljetter. Så nu är det klirrat, och jag längtar till sista helgen i september. Och även till sista helgen i oktober då det är Halloweenfest igen!




Vår första Halloweenfest
Humla
Oktober 2007


Vår andra Halloweenfest
Elak fé
Oktober 2008

Valborg i Göteborg med maskerad
Ghostbusters
April/Maj 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0