23:49 Långhelg

Kom till Skåne i torsdags och startade upp med att fira min systerdotter som fyllt 3. Stannade där och mös lite till fredagen, innan vi försvann hem till mina föräldrar. Tog en långpromenad med mamma och luftade tankar. Tog med pappa på bio, Flickan som lekte med elden. Så jäkla bra, så nu har jag börjat läsa tredje delen - Luftslottet som sprängdes - för andra gången. Lördagen ägnade vi först åt att tvätta bilen, sen åkte vi och passade min brorson. Där hade jag helt förlorat min popularitet, och det var P som fick ha de bästa leksaksbilarna och det var P som fick borsta killens tänder och det var P som fick ligga hos honom till han somnade. Men jag kramade och pussade min brorson extra mycket när jag sa godnatt, för jag avgudar mina syskonbarn. Alla tre. Lillkillen i himlen saknade vi extra mycket i lördags. En oändlig saknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0