Slagna Hjältar

Hemkomna efter en långhelg i skidbacken, i en stuga som liknar Gaddaröd alldeles på pricken. Gammalt, mysigt, hemtrevligt. Precis som vi gillar det.

Helgen startade med att vi bilade fem timmar upp till Kläppen, från solsken till snöblandat regn. GPSen gjorde att vi hittade fram, om än på något mystiska vägar, genom torp och grusschakt. Sprang direkt till uthyrningen för att finna helgens åk. Fick på mig ett par vita pjäxor som matchade mina vita brallor alldeles utmärkt. Pernilla fick med snörning, men vi fick i alla fall likadana skidor. Vi började svischa ner för backen nästan på direkten. Efter ett par åk blev jag upplurad av kär sambo i röd backe. Jag och röd backe går inte ihop. Därav började jag gå ner för backen istället för att åka. Extra sakta bara för att jäklas. Ner kom jag, om än väldigt långsamt. Kvällen slutade med två matcher TP, som slutade med en vinst för tjejerna och en för killarna.

Dagen därpå blev det skidåkning hela dagen, samt en himla massa påskmat och ägg. Skidåkningen gick bra, tills jag och Pernilla blev upplurade i en blå, ganska brant backe. Lätt? My ass. Jag började åka. Och föll. Liggandes mitt i backen tittade jag upp för att se hur det gick för Pernilla och fick se henne falla precis som jag och komma glidandes mot mig. Hennes skida gled ännu längre..  Det blev inte den backen något mer. I övrigt gick det bättre och bättre och även vädret blev bättre, dock molnigt. Kvällen avslutades med RISK, där Pernilla och Niklas vann.

Under söndagen sken solen, så vi begav oss ut ganska fort i backen. Benen värkte redan från början, men fallen var inte lika många som föregående dagar. Jag blev riktigt hajj på en blå, lite brant backe. Jag blev dock förskräckt över alla kids som kastar sig huvudstupa ut för de svarta backarna. Riskfyllt. Kvällen avslutades med kortspelet Hollywood, där jag förlorade stort, och därefter två parti TP, där killarna vann båda gångerna.

Idag har vi städat stugan och sen begett oss hemåt. Hann med en storhandling här hemma innan vi kastade på oss mjukisbyxor och andades ut. Nu myser P med TV-spel och jag med en apelsinmer. Ska strax slänga mig i soffan och läsa Postcardkillers av Liza Marklund och okänd amerikansk författare, som jag fick låna av Ps mor.

Bilder uteblir eftersom vi glömde båda kamerorna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0