ZzZzZzz

Sömnig? Utan tvekan.

Vaknade av min mobils ringsignal runt fyra inatt. P. Svarade yrvaket och insåg ganska snart att det var varken Ps röst eller någon av hans vänner. Han är nämligen ute och slår runt i Uppsalas nattliv, medan jag njuter av ledighet i Skåne. Personen som ringde hade fått hans mobil av en taxichaufför, då P råkat tappa mobilen i taxin. Osmart taxi som delar ut tappade mobiler till vem som helst, helt underbar kille som lyckades hitta mobilinnehavarens sambo (tack tack tack!).

Ringde Robban, som var en av killarna som P var ute med. Tydligen hade P gått hem tidigare, redan halv två, pga överförfriskning. Nu stod grabbarna grus i trapphuset, ringde på dörren och det var ingen som öppnade, eftersom min käre sambo sussade sött i sin säng. Efter x antal öl kan man inte väcka liv i honom. Det blev övernattning i trapphuset för vännerna, och en orolig natt för flickvännen som började fundera på om han var hemma eller ej.

Han var hemma, ringde imorse, och mobilen är nu också tillbakalämnad.

Själv ska jag ta mig en längre powernap, då jag fortfarande är trött efter att ha legat orolig från fyra till sex imorse. Sen lyckades jag somna en snabbis, innan jag vaknade halv åtta igen efter ett par mardrömmar om vad som kunde hänt. Bah. Jag har redan hintat om att euroflorist.se är ett bra sätt att gottgöra en orolig flickvän..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0