11.27 Fashionfrulle

Elin Kling på omslaget av nya SOLO.

Smög upp ur sängen imorse och sen iväg till affären för att handla frallor, utan att P märkte något. Långa frukostar är det bästa som finns. Vi parkerade oss i soffan, tillsammans med Solo och Offside som trillade in genom brevinkastet idag, och åt frukost tillsammans. Underbart. Dessutom kom våra två första hyror för nya lägenheten idag och det känns bra, det känns verkligt, det känns fantastiskt. Snart flyttar vi in i denna fantastiska lägenhet.

Men så finns det ett litet mörkt moln på himlen, både bokstavligt och metaforiskt. Metaforiskt så heter molnet Spärrservice. Jag ringde och sa upp vårt/Ps avtal i oktober. Häromdagen fick vi en ny faktura. Tjejen på kundservice fick veta att hon levde. När jag jobbade på kundservice i Malmö försökte jag alltid ha ett leende på läpparna, så länge samtalet inte bestod av personliga påhopp eller liknande. Denna tjej lyckades inte riktigt med det. Hon var otrevlig och dryg, men efter många om och men strök hon slutligen vårt abbonemang och sa att vi inte behövde betala fakturan som kommit och att det inte skulle komma fler. Så. Nu hoppas vi det blir så.

Nu återgår jag till SOLO. Sen blir det stan med boyfriend.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0