18.33 Smultronställe

Just idag längtar jag lite extra ner till Kph. Mest för att min favoritbutik finns där. Den som Tove och Stina fick släpa mig ifrån, annars hade jag stannat till stängning och pillat på plagg, väskor och skor. En helt ny värld öppnade sig när jag steg in i affären. Där fanns den där Chanelryggsäcken, som bloggare på olika sidor av världen bara drömde om. Den provade jag. Och pillade lite på. Det var second hand såklart, och därför lite billigare, men ack så fint. Jag höll en tunika från 3.1 Philip Lim framför mig och insåg att det var just den jag saknade i min garderob. Jag provade ett par high heels från Cholé och ett par ballerina från Lanvin. De glappade och jag insåg att de var alldeles för stora för mig, men ändå. Jag var i heaven. Och så såg jag den. Min älskade Marc by Marc Jacobs-väska, som skrek Sofie. Jag pillade, provade, rev i dragkedjan och fällde några glädjetårar.

Jag kommer inte nämna namnet på butiken för någon, än mindre vart den ligger. För ingen ska få finna min pärla, mitt smultronställe, inte förrän jag har varit där och handlat upp hela butiken. Och det ska jag göra, var så säker. En vacker dag..

Until then.. så blir det inbakad fläskfilé, färskpasta och rödvin! Fint ska det va'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0