Semester

En arbetsdag till, sen börjar min semester. Ska bli så jäkla skönt att bara slappna av, läsa böcker och ha det fint. Har packat hela kvällen och försöker komma på om det är nånting jag glömt. P ska packa in allt i bilen imorn, vilket inte är det lättaste eftersom det är ganska mycket att komma ihåg. Så jag har skrivit en checklista med tydliga rutor att bocka av när man packat in. Jag har tre katergorier: "Packa ner", "Packa in i bil", "Göra innan du åker hemifrån". Under "Packa in i bil" har jag även skrivit "P". Det är lätt att glömma sig själv i allt kaos.

Skulle rengöra vattentankarna till balansprov idag på jobbet. Då måste man vara två, sa Åsa. Och jag litade på henne. Hon plockade av locket, som är ganska tungt eftersom det hänger värmestänger på det som värmer upp vattnet. Jag skulle ta vattentankarna, som var fyllda till max. Jag fumlade och mumlade något om "Man kanske måste vara tre" innan jag hällde hälften av innehållet på en mycket förvånad Åsa, som strax därefter bröt ihop av skratt. Dyngsur. Mina fötter fick sig också en stänkare, men absolut inte lika mycket som Åsas fötter. Sen hjälpte Anna oss.

För en gångs skull hade Åsa fel. När man byter vattentank kan man inte vara två. Man måste vara tre. I alla fall om en av bytarna heter Sofie..

Påminner mig lite om den här händelsen. Jäklar vad klumpig jag ska vara alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0