Vi


Dinerar på Lammet&Grisen på Öland, helt ovetande om systers paparazzikamera.

För ett år sedan tog jag ett beslut som jag inte har ångrat en sekund. Just där och då var jag verkligen i valet och kvalet. Jag hade ett toppjobb i Danmarks huvudstad, Köpenhamn, bodde i en helt fenomenal lägenhet på Österbro tillsammans med två tjejer och hade en sjukligt bra lön. Men jag trivdes inte. Jag förväntades trivas för allt var egentligen som det skulle vara, men av någon anledning gjorde jag inte det. Jag gick ner hiskeligt i vikt under mina månader där, för jag gick in i en ond cirkel där jag mådde dåligt och därför inte åt och därför mådde ännu sämre och åt ännu mindre osv. Jag grät mer än jag någonsin gjort och kände bara tomhet. När jag åkte hem till Örebro i augusti tog jag det bästa beslut jag nånsin tagit. Jag bestämde mig för att säga upp mig och flytta tillbaks till P i Örebro, för jag visste att det var där jag hörde hemma, att det var där jag mådde bra. Nu bor vi förvisso i Uppsala, men jag mår bättre än nånsin, har gått upp 7kg i vikt sen jag flyttade från Danmark och lever livet. Just där och då visste jag inte om beslutet var rätt eller fel, det enda jag visste var att det kändes rätt just då. Så här i efterhand vet jag att det var rätt. Allt löser sig. Nu har jag fast tjänst och tycker det är roligt att gå till jobbet. Precis som det ska vara!

Att må bra är viktigare än alla pengar i världen.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0