Weekend

Har haft en alldeles fantastisk helg i solskenet. Fick tack vare snälla arbetskamrater och en himla massa flex sluta runt lunch i fredags.


Efter en tur till Sigtuna, där vi kikade på Ps jobb, firade vi min fasta tjänst med öl och cider på balkongen tillsammans med Ps föräldrar. Därefter käkade vi middag på Tzatziki, vilket var alldeles fantastiskt gott. Jag åt friterad bläckfisk för första gången och tyckte egentligen varken att det var gott eller äckligt. Något mellanting helt enkelt.


Under lördagen begav vi oss in till Stockholm, promenerade genom gamla stan och tog fina bilder i smala, gamla gränder.


Vi åt brunch på Fåfängan som hade allt och lite till.


Vi kikade på utsikten från Fåfängan också. Fantastiskt fint!


Sen promenerade vi i trappor på Södermalm. Många, långa trappor med solen som stekte.


Uppe på toppen såg vi många fina, gamla hus. Kameran gick varm.


Hittade ännu en utsikt att titta närmre på.


Jag och Pernilla hittade ett oblatbageri och att vara oblatbagare måste vara ett himla enformigt jobb..


Denna text tyckte P var hemskt rolig av någon anledning..


Efter en båttur ut till Djurgården gick vi in på Aquaria. Ingången var fenomenal, i ett vattenfall.


Vi kom alldeles lagom till hajmatningen, vilket var riktigt kul att se.


Ps nya solbrillor har spegelglas, vilket jag och Pernilla utnyttjade.


Vi hann även med ett besök på Icebar, där vi fick nya kläder. Att sippa drinkar i isglas är en helt ny upplevelse!



Söndagen spenderade vi på en badplats utanför Uppsala och jag hann med årets första och andra dopp.

Nu ska vi strax iväg på grillning och VM-final hos några vänner.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser underbart ut =)

2010-07-12 @ 12:25:17
URL: http://mykindoffashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0