Weekend!

Älskar sådana här sköna helger när man i princip inte gör något alls. Vi funderade på att dra till Stockholm över dagen för att råshoppa, men bestämde oss för att vänta tills nästa lön. Istället har vi legat på en filt i solen, pussats lite för mycket och bara varit allmänt lyckliga och nykära. Innan dess försvann vi iväg och handlade nybakta frallor och byggde ihop en kempestor frulle som vi intog på en sommarvarm balkong, läsandes dagens tidning inklusive bilagor. Livet är allt bra underbart ibland! P njuter av sin semester som startade igår, jag njuter av helg. Min semester får vänta ytterligare två veckor..

Igår var vi på middag med mina jobbtjejer plus män. Vi valde O'Learys just för att de visade kvällens fotbollsmatch där. Det blev trerätters, för min del: vitlöksbröd till förrätt, oxfilé med tzatziki och pommes till huvudrätt och banana split deluxe till efterrätt. Jag är fortfarande mätt.. Men jisses vad gott det var!

Ännu mer tzatziki blir det nästa fredag då vi ska käka middag med Ps föräldrar på just Tzatziki. Gott, gott, gott!

Och just det, mjölkchokladpannacottan jag länkade till i inlägget under blev alldeles, alldeles underbar. Vi strösslade lite färska jordgubbar över, vilket passade alldeles fenomenalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0