Something New


Julen närmar sig med stormsteg, imorgon är det bara en månad kvar. Lyckan lyser i mina ögon, jag blir som ett barn igen! Att pynta är något jag tar på största allvar, och jag försöker verkligen hålla mig från att sätta upp ljusstakar och stjärnor tills på söndag (men kanske tjuvstartar lite.. bara lite?). Igår åkte i alla fall en ny julgardin upp. Jag och Pernilla gick bananas på Hemtex och köpte både dukar och gardiner - underbart! Nu nynnar jag med i min lista med julsånger på Spotify.

Med tanke på traditioner har jag börjat med en ny tradition, inhämtad från Ps familj. Pepparkakor med nån form av ost på, t ex Brie eller mögelost. Jag håller mig till Brie. Första gången jag hörde det äcklades jag och förstod inte alls hur man kunde blanda pepparkakor och ost. Men vad fel jag hade! Jag testade för första gången förra året, eller var det förförra? Nu känns det som något som verkligen hör till den värmländska jultraditionen. I helgen drack vi årets första glögg hos Pernilla och Niklas och jag överdoserade den nya delikatessen. SÅ gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0