What happens on Birka Paradise..

.. stays on Birka Paradise!

Eller?

Att sluta runt lunch på fredagen var för oss helt fenomenalt! Bussen tog oss till Birka och innan vi skulle gå på skulle man visa upp sin biljett framför en vakt som stod nedanför en rulltrappa. Han stirrade ut mig, kastade inte en blick på min biljett och sa med myndig röst "Hur gammal är du då?". Bah! Jag kände för att trotsa och säga "23 och ett halvt!", men log mitt bredaste leende (lite likt julklappsleendet i inlägget nedan) och nöjde mig med enkla "23!". Han stirrade lite till och jag fasade för att jag skulle få plocka upp leget för att få åka rulltrappa, men fick slutligen sålla mig till resten av gänget, som inte alls förstod varför jag stoppade upp rulltrappekön (eftersom ingen annan fick uppge ålder..).

X antal cider, öl, whiskey och drinkar har intagits på båten. Vi har ätit mer än någon skulle kunna gissa och efter julbordet borde vi gått upp på en våg och sett hur mycket vi gått upp under tiden (ungefär som Biggest Loser-deltagarna fast åt andra hållet). Jag lär mig något nytt om min man hela tiden och jag trodde aldrig vi skulle svettas av att dansa bugg på dansgolvet på en Ålandskryssning - men där var vi, och bra var vi!

Frukostbuffén slog allt - chokladtårta till frukost? Yes, please! Vi rullade slutligen av båten, efter att ha druckit en apelsinjuice för 50-lappen, men åh vad kul vi haft! Tack till alla fina, jobbtjejerna plus män, som gjorde resan så bra!

(P och jag glömde kameran, men de andras kamerablixtar gjorde oss vindögda, så några bilder kanske jag kan lyckas slänga upp på bloggen så småningom!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0