Bad Day

Vaknade, duschade. Håret självtorkade inte efter duschen. Var redan sen, så plattångade utan att det var torrt. Dålig idé. Försökte lösa det hela med en fin fläta. Det blev inte så som jag tänkt mig. Damn. Stressade, i något blåsigt väder, mellan tåg, tunnelbana och tvärbana och hamnade slutligen på Frida Förlags redaktion.


Ny arbetsplats, timanställning.


Som sagt, ny arbetsplats lite då och då ett tag framöver.

Håret låg nu ner med noll volym. Började jobba. Jobbade ett par timmar, innan P messade att han skulle in på Närakuten för att kolla sin handled, som ev är bruten. Ville följa med som den stöttande flickvän jag är(?) , så drog tidigare från jobbet med min frilla med noll volym. Stressade nu iväg i någon form av orkan. Kommer till tåget, sätter mig på plats, nöjd med att jag hann till 15.49-tåget. Men så är vi tvungna att gå av, på grund av att centralen saknar ström. Därefter väntade jag på stationen (utomhus precis bredvid tåget, för om de skulle öppna tåget var vi över hundra personer som ville ha en plats) i två jäkla timmar. Ja, jag är något förkyld nu. Sen tog jag buss till Arlanda, där P fick hämta mig. Då hade jag missat hans besök på akuten och jag hade förlorat flera värdefulla jobbtimmar. Jag blir galen! Nåväl, har jobbat till nu, skickade precis in två jobb till chefred. Nu blir det sömn, värdefull sådan!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0