Lyx

Om man sliter så hårt att fingrarna blöder och letar bilder så mycket att ögonen slutligen går i kors.. då tycker jag faktiskt att man förtjänar ett halvt glas rött tillsammans med ost och kex en måndagkväll. Inte sant? Jag har satt upp en planering för mig själv, jag som avgudar listor, så att jag ska ha klart x antal jobb på torsdag då det är ett möte planerat. Imorn är det också möte, men då på mitt andra jobb, med barnteamet. Ska också bli spännande!

På tal om kex... när vi var i Stockholm i helgen uppstod språksvårigheter. Jag var på Åhléns City och skulle testa ett par Acne-jeans. Fick hjälp av en tjej på Acne, som plockade fram ett par Hex, ett par Kex och ett par Flex, och berättade lite om vart och en av dem.
- Jaa.. jag testar nog de där Kex och de där Hex, sa jag.
Självfallet uttalade jag kex som det ska, dvs. "chex". Det gjorde inte hon och hon såg ut som ett frågetecken.
- Hex och Kex alltså, sa jag, skrattade lite nervös och ändrade alltså uttalet till det mer försvenskade "kex".
Så jäkla svårt ska det väl ändå inte vara? Nu köpte jag inte ens de där kexen, utan det blev ett par Hex den här gången, men ändå.

Nu återgår jag till jobbandet och den kära bildbanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0