Work, work

Vi får inte nog av varandra på jobbet. Nu sitter vi på Facebook på kvällarna och kommenterar varandras statusrader. Ikväll är det min statusrad som blev mest uppmärksammad. Vi har nämligen ett tema på lördagens Mellokväll - Glitter

Sofie: Letar glitter i garderoben inför lördagens Mello-tillställning. It's time to sparkle!
Åsa K: Oj, oj, oj... Vilka krav man känner... ;-)
Sofie: Äsch. Jag tänkte ju köpa nåt nytt, men plötsligt hade alla pengar på kortet försvunnit (det är inte jag som shoppat.. eller är det?). Så nu får jag helt enkelt leta i garderoben istället. Kanske hittar någon skatt där inne.. Hoppas, hoppas. Det jag ville få fram: känn inga krav! Haha. Jag har nämligen inte hittat något glittrigt än, men jakten fortsätter!
Åsa S: Hm, det enda glittret jag hittar hemma är julgransglitter. Funkar? =)
Sofie: Oh! Funkar utmärkt! Mer glitter än vad jag hittade, vi har inte ens julgransglitter.. haha
Åsa K: Inte vi heller.... :-) 
Anne:Går det bra med en glittrig ärtpåse? Den är hemsydd......
Karin: Heja Norge! :-)
Sofie: Nu är jag född -87 här. Kan någon förklara begreppet ärtpåse? My mistake föresten, jag googlade innan jag skrev det här. I min generation kallar vi det beanbag, men vi är väl helt enkelt lite mer internationella. ;)
Sofie: Men Karin, jag trodde du hejade på The Moniker? ;)
Åsa K: Anne: du kanske även kan låna en svartglittrig mössa :-)!
Karin: .. ja och Norge!

Det roliga var att när jag och Åsorna började kommentera sa jag till P: "Snart kommer Anne också kommentera!" och tio minuter senare hade hon gjort det! Så himla bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0