Blogger

På den traditionsenliga onsdagsfikan, som drog igång igen i onsdags efter ett längre sommaruppehåll, diskuterade vi bloggar. Och eftersom mina fyra vänner är lite.. "efter" i bloggvärlden, så känns det som om en blogg-guide vore på sin plats!

Blogg - privat - De bloggar av mina vänner som jag läser är bland annat Mallans och Elinors. Övriga vänners bloggar besöker jag knappt längre, då Lina uppdaterade senast i februari, Palm med två års mellanrum osv.

Blogg - inredning - Självklart kikar jag in hos Trendenser, men även hos House of Philia ibland. Signe-1 har en fantastisk stil, som jag gärna efterapar. När vi i höst gör om hallen är det med hennes dåvarande hus/nuvarande lägenhet som inspiration! Kattabloggen och Starwoman får också dagliga besök.

Blogg - livsstil - Liten Del Av Mig skriver om livet i allmänhet, men även ett par texter om sin dotter med hörselnedsättning. På Anna Malins rum är det mest rosa och fint, om livet i Karlstad. En tjej från min hemstad, Fru Sofie, bloggar om sina två killar och resorna de gör. Missa för all del inte Spiderchick! Jag läser upp citat från hennes blogg dagligen, som vi skrattar åt här hemma. Superrolig! Likaså Knivlisa, men tveksamt om hennes blogg passar in under Livstil.

Blogg - mat - En av mina absoluta favoriter, där jag ständigt hittar inspiration till både kläder, inredning och supergoda middagar och bakelser, är Matplatsen! Kikar även in på Linneas Skafferi och i Leilas blogg ibland!

Blogg - mode - Letar jag inspiration klickar jag in mig på någon av övriga bloggar som jag nämnt, eller kanske en sväng hos Columbine eller Therez. Linn G hade en av de bästa modebloggarna, men lade ner för ett par år sedan. Hennes stil kunde man inte köpa för pengar..

Blogg - kändis - Jag missar aldrig att kolla systrarna Fahrmans bloggar - Frida och Sofi. Frida har en fantastisk stil och Sofis resor från New York till Stockholm är kul att följa! Jag spanar även in Blankens, Jennifer Åkerman (en superhärlig sångerska som skriver om livet i LA, lillasyster till Malin Å), Flinkenberg etc.

--

Det känns som om jag glömt en massa. Men det känns ändå som att onsdagsfikatjejerna kommer ha en del att göra med ovanstående! Have fun, bli beroende och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0