09:39 Sprutan


Linkan hade gärna fått sticka sprutan i mig, för hon är världens bästa sjuksköterskestudent!

Ett himla tjat om denna spruta. Den nämns på varenda blogg. En del spelar "tuffa" och tycker inte de behöver ta vaccinet eftersom de ändå inte kommer smittas. Och om de mot förmodan skulle göra de så kommer de inte drabbas så hårt. Säkert tidningarna som blåst upp allt.

Bullshit.
Man ska ta den jäkla sprutan, för att rädda sitt eget liv och andras. För även om man skiter i om man själv får smittan så kan andra drabbas. Man kan möta människor som befinner sig i riskgruppen. Man kan döda. Just därför ska man ta sprutan.

Och att tidningarna blåst upp det hela? Säkert en del. Men att människor dött av smittan är ingen lögn.

Nu blev detta mer propaganda för att ta vaccinet, men det jag skulle komma till är att jag ska göra det. Men det kanske ni redan listat ut? Nästa vecka smäller det, om jag fattat det rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0