09 - Min tro

För ett par år sedan, under en utekväll, hängde jag med en kompis dåvarande flickvän, M. Jag såg hennes tatuering, ett kinesiskt tecken, på handleden och frågade vad den betydde. "Tro" sa hon, och jag drog genast slutsatsen att hon var kristen. Men riktigt så var inte fallet. Hon sa att den inte bara stod för den kristna tron, utan mer för tron på kärleken, på livet, på sig själv. Och det har gjort att jag omvärderat ordet tro.

Jag tror på kärleken, på att det finns någon för alla. Jag tror på livet, att det blir vad man gör det till, med några törnar på vägen. Jag tror på mig själv, att jag kan lyckas om jag vill, att jag kan nå stjärnorna om jag bara kämpar tillräckligt mycket.

Det är min tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0