Bärkrig

När jag hade fixat frukt och bär till efterrätten häromdagen så ställde jag in de frysta hallonen och blåbären i kylen igen. Jag tyckte det var onödigt att frysa dem, eftersom det kan vara gott att ha i en smoothie på morgonen, eller i filen, och då skulle det ju vara toppen om de redan var tinade.

P väckte mig på morgonen.
"Vet du vad som händer om man ställer in en pappförpackning med bär i kylen?"
"Nä?". Yrvaket och halvt vid medvetande.
"Det smälter. Och sen rinner det ut i hela kylskåpet" Sammanbitet.

Vaknade till liv och frågade om jag skulle städa. Men det hade han redan gjort. Mitt hjärta. Trots att det var mitt stora misstag som gjorde att kylen såg ut som en smärre massaker när han vaknade. Han är SÅ underbar. Jag är SÅ klantig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0