Små Mirakel

Jag bryr mig kanske lite för mycket.

Men jag blir arg när gravida röker eller pimplar vin. Jag blir arg när barn utsätts för fara, om det så bara skulle vara folk som röker i närheten av sina eller andras barn. Jag vill bara rycka tag i de där människorna och få dem att förstå vad de gör mot sina barn, födda eller ofödda. Få dem att förstå att de kan skada de små.

Jag blir så arg.

Det kanske är därför jag reagerar när Schulman låter sin dotter spatsera med en skruvmejsel i handen och lägger upp en video på det på sin blogg. Lillflickan är 1år och har nyss lärt sig gå, kan man utläsa av texten. Provocera, det är helt okej. Men att göra det samtidigt som man utsätter sitt barn för fara? Det känns fel. Så fruktansvärt, jättefel.

Förstår folk inte vad de gör? En gång i tiden levde jag också i tron om att barn inte råkade illa ut och allt förflyter på bra efter 12:e veckan. Nu vet jag bättre och det gör ont i hjärtat att en del människor inte vårdar det vackraste i livet mer.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch skruvmejsel, va sjukt. Vissa människor...

2010-07-05 @ 23:16:58
URL: http://mykindoffashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0