Fråga Mamma

Mamma är lite som Fråga Olle för mig, fast inte om sex. Nej, i Mamma-fallet så gäller det kläder och skor och sådana inköp. Som idag när jag hittade ett par stövlar på stan så slog jag en pling till min kära mor. "Hej, jag har hittat ett par stövlar, svarta, ska jag köpa dem?". Och då ställer hon de rätta frågorna, som avgör mitt beslut. Jag trampade runt i de där stövlarna ganska länge inne i butiken, och kunde inte bestämma mig. Men med mammas råd bestämde jag mig för att köpa dem. Fast sen ångrade jag mig, skippade det och gick hem. Nu har jag ångrat mig igen, jag vill ha de där stövlarna. De var galet fina och hade suttit som en smäck både till vardags och fest. Imorn är det jag som springer upp på stan direkt efter jobbet och försöker få tag på de där pjucksen. 1300:- kommer svida att lämna ifrån sig.. Men man får lida pin om man vill va fin, ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0