Hej och hoe

Jag har hamnat i Skåne igen, efter en tid i Örebro. Stannar här över helgen. Första gången på länge som jag sover utan Patrik, vilket känns konstigt. Efter årskiftet blir vi sambos, för er som inte visste det ännu. Visst känns det vuxet? Eller ja, i alla fall tills jag kom hem till bonnahålan Degeberga och insåg att ca 50% av de i min ålder har börjat ploppa ut barn till höger och vänster. Njaa.. Jag håller mig till att bli sambo, tycker det känns vuxet bara det. Exempelvis så ringde jag och sa upp grabbens hemtelefon i veckan. Eftersom numret står på Patrik frågade mannen jag talade med om det stod på min sambo. Ett tyst glädjetjut och sen sa jag "ja!". Lycklig var ordet, jag ska bli sambo. Vi ska bli sambo.

Så.. till livet i Örebro. Först kraschade ju Patriks dator. To bad, tänkte vi och gladdes ändå över att vi hade min kvar.. Bara nån dag senare så sa min lilla älskling "Tack och hej" och då var det hårddisken som kraschat, fick vi veta. Nu ligger mitt lilla hjärta på Elgiganten och blir ompysslad av någon datanisse. Om han lyckas rädda foto och texter? Skulle inte tro det. Frågan är vad som är bäst - ny hårddisk eller ny dator? Svårt att bestämma mig.

Nå.. anledning till bloggbytet då, kan man ju fråga sig? Tydligen är det något skitvirus som kan råka skickas ut om man går in på min gamla blogg? Väldigt konstigt. Förstår inte riktigt hur det funkar, men mina kära föräldrar drabbades av det i alla fall. Så jag skippar nu min gamla blogg och kör på denna istället.

--

Liten lätt uppdatering om vad som hänt på det senaste: Halloweenfesten var fantastisk, dock var inte städningen dagen efter lika rolig då vi var bakfulla och jäkliga (men jag och Ida sjöng "en bonde i vår by, en bonde i vår by" och höll därmed humöret uppe..). Festen hos Patrik var också nice. Innan festen så spelade vi lasergame och vi var helt galna. Westman sköt ner mig x antal gånger innan han såg att det var jag och att vi var i samma lag. Illa. Men kul hade vi! I övrigt knallar allt på på praktiken och av de tio veckorna vi har så har jag bara tre kvar. Fantastiskt. På tisdag drar jag och Viktoria till Askersund och agerar audionomer där. Tror det blir kul. Adios!

--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0