18:53 Sommardagar

Tänkte lite på sommardagar i Örebro och kom ihåg en liten episod förra sommaren, som verkligen kan klassas till walk of shame. Patrik och jag hade precis börjat dejta och jag hade sovit där. På morgonen hade jag kort kjol och tubtop att ta på mig, och gårdagens smink i ansiktet och håret var kaos. Som tur var lånade P mig sina mjukisbrallor (som han för övrigt inte fått tillbaks sen dess..). Jag ringde en taxi och skulle precis sätta på skorna när jag insåg att jag bara hade high heels med. Så jag tog på mig den lyckade kombon högklackade skor, mjukisbrallor och tubtop - och såg därmed ut som en fullständig idiot. Väl utanför dörren, väntandes på taxin ringde jag Ida, my friend in need, och efter beskrivning av situationen bedömde hon att jag skulle slänga av mig de högklackade skorna fortast möjligt, så skulle det se lite bättre ut. Dessvärre var marken stekhet, så jag kunde inte stå utan mina skor.. Stod på tå och sprang ut till taxin så fort den kom. Taxichauffören stirrade på min konstiga outfit i princip hela vägen till Tybble..

Okej okej okej. Det var kul om man var där!

Jag måste få repetera lite minnen dagar som denna, när jag saknar Örebro lite extra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0