17:49 My 2009

Snart är det dags att säga hejdå till 2009 och rusa in i 2010. Dags att sammanfatta året med andra ord!

Det blev en bra början, då jag tog mitt pick och pack och flyttade in till P och blev sambo for real. Egentligen hade vi bott ihop sen sommar/höst 2008, men nu var det på riktigt, med mitt namn på dörren och allt sånt. Happy happy!

Sen var det fullt av C-uppsats hela våren och jag och Tove slet oss blåa. Det var det dock värt för det resulterade i högsta betyg! Våren kantades också av jobbsökande och en jobbintervju utöver det vanliga. Jag insåg att jag var tvungen att gå över hav för att få jobbet jag ville ha. And I did.

Jobbet var mitt. Och Toves. Och Stinas. Så vi började leta efter en amazing lägenhet i Köpenhamns storstadsliv. Och vi fann en! Och den blev jättebra tillslut. Jag blev sambo för andra gången detta året.  Det var nytt. Det var spännande. Det var bra. Men det var alldeles för långt bort från kärleken.

I juni var det examen efter tre hela år med en skön klass. Jag och tjejerna tog pick och pack och försvann till Köpenhamn. Började jobba. Träffade nytt folk. Åt på ParadIs var och varannan dag, helst på vägen hem från jobbet i Lyngby.

Så var det äntligen dags för PIP, Putte i Parken, som vi laddat för sen urminnes tider. Fyra dagar fyllda av fest. Vi hade extremt kul, det var ganska blött, det innehöll mycket skräpmat och ännu mer alkohol och ännu ännu mer fantastisk musik! Och det var där och då jag bestämde mig vart jag hörde hemma. Jag plockade ihop mitt pick och pack och blev återigen sambo på heltid med P.

Hösten har varit kantad av kurser på universitetet och jobb som info. assistent på ett företag i världens bästa stad. Jobben som audionom har varit sällsynta, men jag lyckades slutligen haffa ett. Inte i Örebro, men ack så nära ändå. Flytten går någon gång i januari och det kommer då att innebära min fjärde flytt detta året. Eller nej. Det blir ju nästa år. Ah well. Ni fattar poängen.

Året i helhet avslutades bra med en ny familjemedlem!

Och mitt i allt så har jag lärt känna så himla mycket nya och sköna människor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0