18:46 Skattehelvete

Lit trött på skatteverket är jag allt. För det första vill jag ju inte anmäla flytt, då jag fortfarande bor kvar i Sverige - dvs. jag har dubbelbosättning och enligt svensk lag ska jag vara bosatt där jag har min sambo. Idag fick jag brev om att det blivit avslaget och att jag nu är avskriven från svensk folkbokföring, för enligt dansk lag så bor jag i Danmark och dubbel bosättning är skitsamma. Men om jag enligt svensk lag bor i Sverige borde väl den svenska lagen gälla?.. I don't get it.

Och nummer två är att jag inte fått min skatteåterbäring än. 1900:- ligger och väntar på mig nånstans ute i världen. Eller jag väntar på dem i alla fall. Dags att ringa det dära skattebolaget nån gång möjligtvis? Och när ska jag hinna det är det tänkt?..


I övrigt är jag glad, lycklig och tycker allt är kanon - för det är sex arbetsdagar kvar tills jag har en minisemester! High five på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0