15:24 Plus/Minus

 Börjar med det negativa för att kunna avsluta positivt.

Minuset går till SIBA. För över 1,5månad sedan reklamerade jag min skittelefon där. Förra veckan fick jag veta, via sms från SIBA, att jag nu kunde hämta ut en ny! Tog bilen till SIBA, ganska överlycklig.. tills jag ser att de har stängt, igenbommat. De är tydligen ombyggnad på gång. Ringer kundtjänst som säger att det går att hämta ut på baksidan, mellan 10-16 varje vardag. Då var klockan strax över fem. Var i Göteborg i helgen och åkte dit idag igen för att äntligen välja ut en ny mobil eller få ett tillgodokvitto. Dessvärre gick detta inte att göra förrän butiken var igång igen, fick jag veta idag, utan om jag ville ha tillbaks den idag så kunde jag bara få en exakt likadan telefon som jag haft tidigare.. Nej, tack, då väntar jag hellre. Tydligen kommer det att ta ytterligare en månad innan butiken öppnar upp igen.. Tack Siba, ni gör verkligen min dag..

Kristianstad Sparbank får däremot mitt plus för att de förbättrade min dag. Min bankdosa är sönder så jag åkte till Swedbank för att fixa en ny. Dessvärre hade jag inte dosan med mig och fick då veta att jag inte kunde få en gratis tillbaka utan var tvungen att betala 250:- alt hämta dosan hemma och åka tillbaka. Men så ringde de Kristianstad Sparbank, min fristående, och snackade igenom det hela och de sa att de bjöd på en ny dosa utan att jag behövde lämna in den gamla trasiga. Fantastiskt! Lyckan var total. Så nu kan jag börja betala räkningar och grejjer igen.'

Och så har jag växlat pengar själv för första gången i mitt liv, både lite euro och lite danska. Imorn bär det av till Copenhagen, dags att packa lite kanske? Packade ju precis upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0