20:06 Distraherad

Jag har grymt lätt för att bli distraherad. Och grymt svårt för att hålla käften. På senaste tiden har det hänt lite för ofta. Exempel:

1) Jag träffade pojkvännens extjej för över ett år sen och vi hade ett talk, av en något udda karaktär (skylla på fylla?). Mitt i allt så inser jag att jag står och stirrar på hennes skor och upptäcker hur fantastiskt snygga de är. Sådana vill jag också ha. Så jag bara måste avbryta henne och säga det. Så det gör jag. Hon blev aningen chockad. Och nej, vi har inte direkt pratat sen dess.

2) Jag pratar i telefon med en flickvän till Ps kompis. Vi är mitt inne i något seriöst när jag inser att jag suttit och tänkt hur länge som helst på hur norrländsk hon låter. Det har inte P nämnt något om. Spännande. Så jag frågar såklart. Men det var hon ju inte, hon var Örebroare. Nästan samma sak.. Konstig stämning. Och ja, vi pratar med varandra nu, och jag tycker hon är urtrevlig trots att hon inte är norrländsk.

3) Jag träffade en extjej till ute för ett par dagar sedan, men inte till P denna gången. Pratade lite allmänt och denna gången lyckades jag hålla käften, trots att jag hade ett obsession i huvudet som egentligen bara ville komma ut.

Jag har svårt för sånt. Att hålla käften. Men tredje exemplet visar ju att jag är lite på god väg i alla fall. Eller?..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0