22:26 Yes

Min pojkvän har inte riktigt samma problem som Jim Carrey i filmen Yes Man. Carrey kunde inte säga ja. Patrik kan inte säga nej. Så det är lika jäkla jobbigt varje gång en telefonförsäljare ringer till Patrik. Jag borde beslagta hans telefon för all framtid. I alla fall..  Kom hem från jobbet idag och finner min sambo i soffan, spelandes Fifa. Innan jag hunnit säga hej hör jag ett mummel - "Älskling, jag har gjort något dumt igen. Det ringde en försäljare..". Och redan där visste jag att ÄNNU FLER räkningar skulle börja trilla in.

I alla fall så hade det ringt en försäljare som ville sälja ID-skydd. Patrik nickar, ler och tackar ja. Försäljaren blir nöjd. Försäljaren är smart och frågar om Patrik har en sambo. Patrik fortsätter nicka, le och tacka ja. Försäljaren frågar om sambon också vill ha ID-skydd. Nickar, ler, ja.

NEJ. Jag vill inte ha sån skit. Imorn ska jag prata lite med kundtjänst. Och snacka ångerrätt. Jag betalar inte ett öre av det där.

Men va fan, jag kan inte annat än tycka min sambo är söt ändå, han kan ju verkligen inte säga nej. Vi ska öva på det där. Han lyckades bli av med en försäljare en gång. Då slog han mobilen tre gånger i bordet och låtsades att det bröts..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0