19:21 Matblogg

MAT-TINA i bloggformat! Jag är inte blond, jag heter inte Tina, jag kan inte laga så särskilt många rätter, MEN.. jag är skånsk och jag KAN laga potatis- och löksoppa! Efter gårdagens inlägg kläckte min syster kommentaren "Haha, du kanske skulle skriva en matblogg!". Som den lillasyster jag är så gör jag allt som mina äldre, mer kloka syskon säger åt mig att göra. Here we go.


Steg 1 Plocka fram recept.


Steg 2 Plocka fram saker du ska använda, typ potatis.


Steg 3 Hacka sakerna du ska använda, typ potatis.
Om du är känslig mot lök - använda solglasögon.
Sjukt smart, sjukt töntigt.

Steg 4 Stek det du ska använda i grytan.


Steg 5 Häll på vatten.


Steg 6 Låt koka upp.


Steg 7 Duka mysigt.


Steg 8 Checka så att din sambo ser söt och snäll ut i soffan och spelar Fifa, så att han inte kommer in i köket och ser hur mycket grädde du häller i..


Steg 9 Häll i mycket grädde

Jättegott

--

Jag fick jobbet, btw.
Börjar på fredag.
High five!


Kommentarer
Postat av: Lina

GRATTIS till jobbet vännen!! nu blir jag nyfiken :)

2009-09-30 @ 20:35:19
URL: http://ilinasskor.blogg.se/
Postat av: Mallan

Grattis! Jag vill höra allt på lördag innan vi börjar skjuta ner varandra!

2009-10-01 @ 01:28:19
URL: http://haggberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0