Something new

Mamma var här för ett tag sedan, och lånade vår lägenhet en sväng när vi var i Karlskoga. Som tack för lånet fick vi ett presentkort på Cervera, som var tänkt att användas till ett knivställ vi spanat in ett bra tag. Vi har haft ett litet, rangligt tidigare, som inte haft plats för övermånga knivar, men nu har vi ett stort, stabilt och snyggt som det är roligt att sätta fram. Det är detta från Anders Petter som nu pryder vårt kök. Vi har även ett kokboksställ i samma serie, som vi fått av Ps föräldrar. Jag är lite kär just i Eklövs-serien, för den funkar så bra in i vårt kök.


Fint kök kräver fina detaljer. Just därför är knivsstället på bilden ovan utbytt.

Nåt mer nytt som fått hamna i min ägo är ett årskort på Friskis! Imorn drar jag igång på riktigt, med ett styrkepass. Förstår inte riktigt det här med bokningarna, så har försökt ringa till receptionen hela helgen, utan resultat. Lite illa att de inte svarar, men får ta och fråga imorn om jag har förstått allt rätt.

Planen för helgen var Västerås, men Ps magsjuka satte stopp för all verksamhet utanför lägenheten. Vi har legat i varsin del av soffan hela helgen och kikat på filmer och ätit godis. Inget mer spännande än så, tyvärr.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0