Back home

Har haft en fantastisk jul! Och vem kunde ana att tomten läser min blogg?

Gjutjärnsgrytan, med perfekt färg, från gjutjärnsgrytornas Rolls Royce - Le Creuset!

Vinkaraffen med träboll som jag trånat efter länge.

Den älskade jackan fick ett nytt hem hos mig och jag vågar knappt använda den för att den är så fin! Den vackra flingstjärnan kommer pryda fönstret nästa jul! Och från den här lilla önskelistan fick vi en skönsjungande radio (exakt den på bilden!) som kommer glädja oss i köket under matlagningen och frukostar, doftljus från Yankee Candle (från en liten tävling..) och sen köpte jag två par röda satinpåslakan på mellandagsrean. Och från denna önskelista gav jag och P varandra en systemkamera i julklapp (plus lite bidrag från Tomten), efter mycket sparande, och en vas fick vi och även Leila Lindholms kokbok One more slice (från samma tävling som ovan..). Visar bara ett urval ovanför, då en del ting finns på bilder på andra ställen i bloggen och för att det inte ska bli en alldeles för stor bildkavalkad!  

Varm om fötterna hela vintern, in deed!

Fabulös kamera, med pekskärm på baksidan och "självporträtt" på framsidan! Där tvåan är finns istället bild på det du fotograferar.


Plåster, anyone?

Dags att baka surdegsbröd?

Mycket annat fick ett nytt hem hos oss under julen, allt från vinkaraffer till gjutgärnsgrytor, från hemmagjorda pärlhalsband till fina kom-ihåg-klämmor, från spel till böcker, från tårtfat till sockerskålar och mjölkkannor, från pajformar till biobiljetter! Och tur hade jag, som vann en stor lyxtävling i SOLO och idag när vi kom hem låg flera paket och väntade. Som sagt: doftljus från Yankee Candle, UGG-tofflor, The City säsong 1 och 2, en parfym från Chanel, kokboken One more slice, sjukvårdskit från Dixie och det bästa av allt - en splirrans ny digitalkamera från Samsung! Med pekskärm! Och mer har vi att vänta..



Och så har jag fått en splirrans ny mobil också, med pekskärm OCH knappar från Nokia! Det var ju precis den som jag skrev om för ett tag sedan! Men det är en födelsedagspresent, så den är inte officiell ännu. Egentligen. Även P har haffat en ny mobil, en sådan där flashig HTC!

Och just det: ett fårskinn! Mysigt värre. Närodlat så att säga, från kusinens små ulliga får.

Kan man bli lyckligare? Vågar inte ens hoppas på något när jag fyller år om två veckor! Och julklappsutdelningen är inte över än..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0