Elsa

Att ha mål, drömmar. Att säga fel saker vid fel tillfällen, och träffa fel kille, som trots allt känns så rätt. Att inte riktigt veta vart man är på väg, fast man innerst inne vet vart man vill. Att leva livet och känna sig störst, bäst och vackrast. En känsla som kan vända på en sekund, till känslan att vara liten, bortkommen och obetydlig. Att lita på sina vänner, men ibland få ett iskallt uppvaknande att ens bästa vän kanske inte alls var den man trodde. Att älska livet och tro på sig själv, och vilja ha ett självförtroende som inte ens en kunglighet kan förstöra. Att vara tjejen från landsbygden, som inget hellre vill än att verka världsvan och lärd. Att utanpå vara en helt vanlig tjej, som inuti är helt unik.

Jag tror alla kan känna igen sig i en och annan del av Elsa Gustavsson. Jag har läst Elsas Mode och längtar tills jag får nya delen Elsas värld i min hand. Sofi Fahrman vet vad hon gör när hennes penna nuddar pappret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0