Copenhagen

Åh. Mejlade med Stina, en av mina två fd sambos i Köpenhamn, igår. Även om jag vet att jag inte alls trivdes utan min "riktiga" sambo, P, så kan jag inte låta bli att sakna en liten del av Köpenhamn. De där danska arbetskamraterna saknar jag verkligen, även om mina nuvarande är minst lika bra. Hörde faktiskt danska idag och njöt rejält när jag han sa "Det er godt", bland annat. Hör eg danska varje dag, med tanke på att vi har en dansk läkare, men han har försvenskat sitt tal rejält, så jag saknar att höra riktigt, äkta danska. Precis när jag kommit hem från Danmark så mådde jag nästintill dåligt av att höra det, eftersom jag var så långt nere på botten när jag var där. Men idag kan jag verkligen tänka tillbaks på tiden och njuta av att jag flyttade till Danmarks huvudstad och bodde/jobbade där ett par månader. Det var en tid som jag inte ångrar idag. Då gjorde jag det, då ville jag bara därifrån. Men idag är jag glad att jag gjorde det, trots allt. En erfarenhet rikare.

Det jag skulle komma fram till är att jag vill åka till Köpenhamn inom kort och springa inom Auris kliniker och säga hej till alla härliga, underbara människor. Så fort möjligheten dyker upp tar jag den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0