19:32 Nämen!

Slog du också upp Aftonbladets Söndagsbilaga imorse och slogs över att den glittrade lite extra?
Jag gjorde inte det. Men min farbrors granne, tillika min nästkusin, i min lilla uppväxtby gjorde detta. Självfallet sprang hon över med urklippet till min farbror som tog med det till min fars 60plus-kalas och visade resten av släkten. För på det lilla urklippet var minsann jag och Moneybrother med. Jag skickade in det som en kul grej och tänka sig - jag vann två biobiljetter. Min far ringde och meddelade mig detta och jag blev överlycklig. Dessutom gillar jag min hemby där alla verkar vara släkt med alla.

Jag är fortfarande sjuk, och det verkar inte vilja ge sig. Kanske för att jag vägrar slappna av och ta det lugnt för en sekund. Vi spenderade nyåret med Lisa och Tim med vänner. Riktigt trevligt! Se bild nedan. Och under gårdagen var vi hos John och Jenny i deras smashing lägenhet för spelkväll. Jag kom på delad tredjeplats i Hollywood, men kapitulerade därefter under Risk. Får skylla på att febern började närma sig så smått och när vi kom hem feberyrade jag lite i soffan. Inte lätt.

Så idag var dagen då vi tänkt ta det lugnt. Men satte först igång att riva ut hela vårt förråd. Oh. My. God. Vad mycket skit man kan hitta. Fem trasiga väskor. En hockeytrunk fylld med jackor i alla dess slag (min sambo har en duffel. Som han t o m kallar duffel. Dagens andra Oh my god). Mina försvunna vinterskor som inte längre är försvunna. En trasig DVD. En tavla (som nu ligger på blocket tillsammans med ännu en tavla. Skynda fynda!). Lite vinterjackor och annat smått och gott. Jag gillar att P är en riktig samlare. Och jag gillar ännu mer att han faktiskt försöker lära sig att slänga saker. Ex. att jag fick lov att slänga hans extremt trasiga och håliga mjukisbyxor häromdagen. Han fick ett nytt par av sina föräldrar i julklapp som en hint. Oh well. Vi har även rensat ur vårt vita skåp idag. Fyllt med skit. Så mycket mer organiserat nu. Sånt gillar vi! Slappna av? Jag? Inte riktigt min grej. Måste. Bli. Frisk.



happy new year!

hemma hos lisa och tim innan vi försvann till saras och davids nyårsmiddag! de hade fixat otroligt fint och klirrat både förrätt (tunnbrödsrullar med nån skinka och rödlök), huvudrätt (kycklinggryta, ris etc) och efterrätt (pannacotta med vit och mörkchoklad och hallon). sjukt nice! tack för ett toppenfint nyår! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0