To-Do-List


Kör en genomgång av hemmet idag och gör allt som vi skjutit upp i evigheter. Har bland annat vattnat alla blommor som är på gränsen till uttorkning, ringt elbolag för att fixa så vi har elektricitet när vi flyttar in i nya lyan för det är inte kul när något sådant saknas* och rengjort mina sminkborstar. Rengöring av sminkborstar är inte riktigt min kopp té, så jag googlade lite och fick fram att det bäst görs med sminkborstrengöring (vilket jag inte hade hemma) och nästbäst med lite sminkborttagning och vatten. Så jag gnuggade och slet och nu är de rengjorda och fina och saknar förhoppningsvis bakterier.

* När jag bodde med Tove och Stina i Köpenhamn lyckades killen vi hyrde av krångla till det med värmebolaget, så vi hade inte värme på ett par dagar. Att duscha i iskallt vatten är inte att rekommendera, speciellt inte en tidig morgon när man bara vill duscha hett, hett, hett. Tur det var sommar och stekhett utomhus, hade det varit vinter hade jag frysit till is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0