Värmländska skogarna

Hemkommen från skogen, bokstavligt talat. Vi har spenderat helgen i Ps stuga i skogen, tillsammans med hans föräldrar. Tog en promenad i de värmländska skogarna, för att kika på en by som byggts upp mitt i skogen för ett lajv, dvs. det här. Omfattande, gigantiskt stort. Såg ut som ett medeltida samhälle. Mäktigt, men ändå märkligt. Några märkliga typer sprang omkring och snickrade och verkade damma av stället för ett kommande lajv. Lite rädd blir jag allt för sådana människor, även om de allra flesta som spelar lajv säkert är helt normala människor. Jag tror dock det finns ett par stycken som går in lite för mycket i sina roller och inte riktigt kan skilja på verklighet och spel.

När vi skulle promenera hem tänkte vi ta en genväg. Det slutade med att vi klättrade på stockar för att komma över bäckar. Och myggbiten är jag, som aldrig förr. Men trevligt var det, och hem kom vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0