Love Life

Helgen har varit fartfylld, men bra. Otroligt bra. I fredags avtackade vi först två fina tjejer på jobbet som valt att börja jobba någon annanstans. Sen mötte jag upp syster på stationen och så gick vi hem och åt tapas tillsammans med min kärlek. Skjutsade syster till Arlanda dagen därpå och efter att ha lyckats ratta bilen inne i Arlandalabyrinten kändes det som om jag bestigit Mount Everest. Så stolt var jag.

Lördagkväll åt vi trerätters tillsammans med Åsa*2, deras män plus Viggo. God mat, gott vin och mycket skratt sammanfattar den lördagkvällen ganska bra.

Idag har jag bunkrat upp med tusentals tidningar i alla dess former och nu ska jag slänga mig i soffan och läsa, äta polly och njuta av livet. Nästa helg kommer mamma och pappa och skämmer bort oss lite. Sånt gillas!

--

Något som inte gillas däremot är våldtäkterna i mitt forna Örebro. Det känns som det aldrig tar slut. Jag satte hjärtat i halsgropen när jag hörde att det varit ett våldtäktsförsök eller liknande vid Tybble, där jag bodde tidigare och fortfarande har kvar mina vänner. Och inatt hände det igen, denna gången fullbordat. Jag har aldrig gillat att gå hem från krogen själv, men om jag bott i Örebro nu hade jag knappt vågat gå ut överhuvudtaget. Det är sjukt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0