Poesi

Och lite ironi.

Jag kikade in på Mallans blogg och hittade ett par rim jag gjorde om tjejerna i korren när vi bodde där allihop. Det var tänkt att vi skulle sätta upp ett litet rim om oss själva på vår dörr så att folk vid korridorsfester kunde gå runt och kika på vilka vi var. Snacka om att jag drog till med nödrim ett par gånger, men jisses vad kul det var att skriva. Och idag hade jag helt glömt det tills jag såg texterna på Mallans blogg. Det är kul att hitta gamla texter.


Anna HB

Lilla A pluggar juridik hela dan.
Hon är nog smartaste tjejen i stan.
Skön stil, skönt smil
och med en kropp som orkar springa Sthlm Maraton-mil!

Ida
Ida är hypokondriker all day long.
Från hennes dusch hörs inte sällan sång.
Hon syns på Kåren varje fredagskväll.
I ärlighetens namn är hon rätt snäll.

Sofie
Soffan är i korridoren minst.
På veckorevyn.com får hon alltid vinst.
Hon skriver för tidningar då och då.
I framtiden ska hon öron pilla på.

Sandra
Hela korridorens mamma blondin.
Sandra är alltid lika fin.
I framtiden ska hon sticka i människors hud.
Hennes röst är högre än alarmklockans ljud.

Anna G
Nyaste tillskottet i vår korridor.
Till idrottslärare hon snart pluggat i ett halvår.
Anna är i vår korridor Anna nummer tre.
Tidigare Annor är Herrman och HB.

Malin
Mallan tackar aldrig nej till fest.
På paintball är hon allra bäst.
Hon har även gått på kinkypartaj.
Men hon är vegetarian, så hon käkar inte haj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0