En smula rikare, lite fattigare

Helt plötsligt var jag fyra böcker rikare och några kronor fattigare.. Mitt shoppinghumör kommer säkert sina så småningom, men så länge jag har koll på budgeten så är det lugna puckar.

Följande böcker fick hitta hem till mig idag:
- Vecka 36
- Jag älskar dig inte
- Askungar
- Utan ett ord

Just för tillfället har jag fått låna Babbeldrottningen i New York av Ps syster. En riktig chic-lit! Och så ska jag få låna Box 21 av jobb-Åsa, så nu har jag verkligen laddat upp för en bokhöst, utan tvekan.

Ikväll blir det däremot inte böcker, utan film. Vi har hyrt tre stycken från Hemmakväll. När vi var där och snurrade runt hamnade vi mitt i en filminspelning själva. De har nämligen rustat den delen av Uppsala för den amerikanska Män som hatar kvinnor. Imorn börjar inspelningen på allvar och jag funderar på att åka dit och kika. Hela platsen är omgjord till 60-tal. Hemmakvälls skyltar är nedtagna och de har istället blivit en köttbutik. Ett vanligt bostadshus har blivit hotell, med tidsenliga gardiner och gamla lampor. All trafik är omstyrd och när de kommer spela in kommer de gamla bilarna att köra på vänster sida. Vägskyltar är nedplockade och gamla skylta uppsatta. Ska bli roligt att se slutresultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0