Lipsill

Jag har just gråtit floder. Ja, floder. För att vår tvättmaskin är ur funktion. Inte tvättstugan nere i källaren inte, utan vår egna, uppe i lägenheten. Det är katastrof.

.. tyckte jag först. Sen insåg jag vilken lipsill jag är. För jag och P bodde i en etta i över ett år utan vare sig diskmaskin eller egen tvättmaskin. Vem klagade då? Jag bodde med två andra tjejer i en fyra i Köpenhamn, där vi var utan varmvatten i cirkus en vecka. Vem klagade då? Okej, klagade jag verkligen, men det var iskallt vatten och det var jobbigt att duscha i det.. Men jag överlevde. Och jag tror jag kommer klara mig igenom en trasig tvättmaskin också. Det är inte hela världen, även om det känns så ibland.

Kommentarer
Postat av: Tove

Det var ju faktiskt bara typ två dagar utan varmvatten, men det kændes iofs som en vecka..

2010-10-05 @ 11:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0