Klädpanik

Någon gång ibland från jag klädpanik. Det känns som att jag inte har ett dugg att ha på mig. Smet därför in på MQ idag och handlade upp det sista på presentkortet som jag fick av Pernilla&Niklas i födelsedagspresent. Det blev ett halsband och en kofta. Innan har jag även haffat ett par chinos. I helgen blir det två middagar på restaurang, teater och bowlingkväll. Det känns som om jag behöver outfits. Därför ska jag nu riva ut hela garderoben och börjar inventera. Det.. behövs. Kan man säga.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!



Tack så mycket för att du skrev till mig, speciellt eftersom du själv är Audionom. Kan försöka att förklara det lite kortfattat att efter flertalet icke godkända OAE tester blev vi inskrivna på H&B kliniken där vi fick göra två stycke ABR test. Båda gjordes under "inte optimala testförhållanden" som det står skrivet i hennes journal då vi hur vi än kämpade inte fick skruttungen att sova.. (typiskt Tuva). ;-) Hon var då ett par månader gammal och de sa att hon eventuellt hade en mild hörselnedsättning och bad oss att istället ta kontakt med dem när hon var ett år för att göra nya tester.



Har gått i nästan ett år nu med så mycket tankar och funderingar utan svar och utan någon att rådgöra med. Vi frågade om vi kunde få komma till habiliteringen men det tyckte de inte var nödvändigt.



Idag erkände överläkaren på eget initiativ att ett misstag begåtts. Vi borde följts upp mer och fått göra mer tester och så de hade kunnat sätta in en hörapparat tidigare och även förmedlat oss den stöd och hjälp som vi behöver för att underlätta och stärka Tuva i hennes utveckling.



De antog att "det inte var så pass allvarligt med tanke på att det inte var optimala testförhållanden" istället för att be oss komma dit igen.



Idag fastställdes det iaf att hon har en måttlig nedsättning på båda öronen men hör lite bättre på det högra. Ska nu få komma till habilitering och få hörapp så fort som möjligt.



Mycket tankar som far runt i huvudet ikväll.

Är inte direkt bitter eller så på misstaget, inte just nu.



Oj, vad mycket det blev nu. Tack för att jag fick skriva av mig hos dig.



Du har valt en fin yrkesinriktning.



Kram

Sofie

2012-02-13 @ 20:53:12
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Anonym

PS



En helt annan sak.. klänningen du har på dig i headern är helt underbar! ;-)

2012-02-13 @ 20:53:47
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0