Sockerchock

Jag älskar godis, kakor och allt som är sött. Det har blivit lite för mycket av det goda på senaste tiden dock, så nu har jag tänkt mig en avvänjning. Från och med idag, 1 mars, ska jag skippa godis och kakor i tre månader, dvs. mars, april och maj. Jag har trappat ner från i måndags. Idag var dagen då jag verkligen skulle börja hålla mig ifrån allt. Och vad händer då? Jo, vi ska tacka av en kollega, som har med sig en stor chokladkaka (såg mer ut som en jätte-kärleksmums!) och smarriga äppelkakor.

MEN.. jag tackade nej. Jag stod emot hela dagen och är extremt stolt över mig själv. Kakhetsen på jobbet är nog en av de större lasterna. Finns det kakor på jobbet så äter jag, oavsett om jag tycker om dem eller inte. Men den tiden är nu förbi.

Tror jag ska gå och ta mig en frukt..


Kommentarer
Postat av: Kattis

Bäst att bjuda på något icke sött på onsdag ser jag :)

2012-03-02 @ 22:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0